De ce ne dorim să redirecționezi cei 2% către Median Research Centre (MRC) și proiectele sale?
Ceea ce realizăm în cadrul think-tank-ului MRC credem că e spre beneficiul fiecărui cetățean, indiferent de preferințele politice, care vrea să fie informat și să înțeleagă cum e afectat de deciziile insituțiilor statului și politicieni în viața de zi cu zi, dincolo de fragmente de știri sau talkshow-uri TV pline de analiști omniscienți.
Ce a făcut echipa MRC în ultimul an?
- Recent am finalizat proiectul de cercetare Less Hate, More Speech care și-a propus să găsească situațiile în care discursul instigator la ură poate fi diminuat în spațiul public, dar mai ales în comentariile online, și cum discursul elitelor (politicieni, jurnaliști) poate influența cetățenii. Pe scurt despre tot ce am realizat în proiect, aici.
- Am încheiat cu succes 2 proiecte pe zona ONG: Less Hate, More Speech – Tinerii se implică și Media Resource: Jurnaliștii lucrează cu ONG-iștii. În primul proiect 40 de tineri din 10 orașe din țară au învățat cum să reacționeze la discursul urii atât din online, cât și din offline, iar în al doilea au fost realizate 47 de anchete jurnalistice, reportaje și interviuri pe teme importante în societate românească folosind în redactarea lor opinii și informații venite de le experți ai ONG-urilor.
- Am relansat platforma de analiză politică OpenPolitics.ro cu ocazia alegerilor parlamentare din 2016, când am avut disponibilă aplicația TestVot, la fel ca la fiecare rundă de alegeri din 2008 până în prezent prin care peste 25.000 de cetățeni au verificat de ce partid sunt mai apropiați. Mai mult, am ales 10 teme importante (ca design instituțional, politici sociale, drepturi cetățenești etc.) pentru români și am invitat mai mulți specialiști să descrie în analize succinte problemele domeniului respectiv și care e situația la zi. În plus, am adăugat și ce promisiuni au făcut partidele la alegeri, așa cum le-am urmărit promisiunile și în 2008 și 2012.
- Am urmărit desfășurarea evenimentelor legate de modificarea taxei radio – TV și am argumentat într-o analiză amplă de ce nu aceasta era cea care împiedica televiziunea și radioul publice să își facă datoria față de cetățeni.
- Am continuat să investim resurse în Parlament Transparent, site-ul care „ține socoteala” deputaților din Parlamentul României (cum au votat, ce luări de cuvânt au avut etc.), și am publicat mai multe analize despre deputații care au candidat la alegerile din 2016, cum au fost acordate pozițiile eligibile și cum au prezentat interesele locale în Camera Deputaților.
- Analiza pe România din raportul despre pluralismul media în mai multe țări europene a fost realizat pentru al doilea an consecutiv de către MRC, raport comandat de Comisia Europeană.
- Și tot în acest an cercetătorii MRC au realizat al 3-lea val al sondajului sistemelor media din 35 de țări europene, unde 660 de experți media au fost chestionați despre calitatea informației în țara lor, partizanatul în media sau profesionalizarea jurnalismului.
În plus, anul acest vom continua să dezvoltam proiecte și să oferim serii de analize şi rapoarte pe trei zone de interes majore: politici sociale, mass media şi design instituţional. Pe toate le vom împartăşi cu tine.
Dacă ți se pare important sau interesant ce facem noi, te rugam să redirecționezi 2% către MRC. Formularele de mai jos conțin deja datele noastre fiscale:
– formularul 230 (pentru cei cu venituri din salarii)
– formularul 200 (pentru cei cu venituri din alte surse)
Îți mulţumim!
Echipa Median Research Centre
Leave a Comment