Transport

Promisiuni electorale 2012

1. ARD

  • Elaborarea strategiei pe termen lung (2030) pentru dezvoltarea transportului inter-modal în România.
  • Continuarea constructiei de autostrăzi si centuri ocolitoare conform programului adoptat în 2011; reabilitarea şi lărgirea benzilor drumurilor naționale.
Mai mult
  • Unificarea administrațiilor portuare și de navigație; regularizarea căii navigabile pe Dunare;  introducerea de programe de tip “Rabla” pentru parcul naval
  • Reabilitarea infrastructurii feroviare
  • Continuarea procesului de privatizare a CFR Marfă; creşterea capacităţii de transport feroviar de marfă pe linii electrificate; înlocuirea sistemului de subvenţie pentru călători cu subvenţie acordată călătorului pe tichetul de călătorie.
  • Continuarea privatizarii TAROM si dezvoltarea, respectiv modernizarea retelei nationale de aeroporturi;  demararea constructiei aeroportului Galati-Braila
  • Extinderea magistralelor de metrou;
  • Înnoirea parcului de autobuze, troleibuze și tramvaie.

2. USL

  • Reorganizarea CNADNR şi înfiinţarea Companiei Naţionale de Autostrăzi.
  • Finalizarea centurilor ocolitoare pentru oraşele de tranzit.
  • Continuarea modernizării coridoarelor de cale ferată.
Mai mult
  • Dezvoltarea aeroporturilor locale.
  • Modernizarea infrastructurii portuare pe Dunăre.
  • Refacerea flotei comerciale şi ajutorarea armatorilor români. Facilitarea accesului la licitaţii pentru companiile româneşti.

Mari proiecte de investiţii

  • Finalizarea autostrăzilor Bucureşti-Braşov, Bucureşti-Arad şi Transilvania; demararea lucrărilor la Autostrada de Sud (Bucureşti – Craiova-Timișoara) şi la cea Vest-Est: Târgu Mureş- Iaşi.
  • 6 aeroporturi internaționale la standard Schengen (Henri Coandă, Băneasa, Timișoara, Cluj, Iași, Constanța).
  • Dezvoltarea portului Constanța port regional strategic în participarea la Strategia Dunării.
  • Creearea a 5 centre principale de transport intermodal (București, Timișoara, Constanța, Iași și Brașov) și 6 centre secundare (Craiova, Cluj, Târgu Mureș, Suceava, Giurgiu și Pitești).
  • Finalizarea a 16 eurostații feroviare în reședințele de județ.
  • Revitalizarea proiectului Canalului Dunăre – Bucureşti (parteneriat  public-privat).
  • Demararea construcţiei Canalului Siret Bărăgan, care va rezolva problema sistemului de irigații din Moldova și Muntenia.

3. PP-DD

  • Construirea unei linii ferate de mare viteză.
  • Construirea unui mare port la Marea Neagră.
  • Construirea unui mare aeroport pe teritoriul României
Mai mult
  • Construirea Canalului Dunăre-Bucureşti.

4. UDMR

  • Elaborarea unei strategii unitare la nivel local – (localitate, micro-regiune, zonă metropolitană), regional şi naţional de investiţii infrastructurale.
Mai mult
  • Finalizarea autostrăzilor Oradea-Braşov, Nădlac-Bucureşti,  construirea autostrăzii Târgu Mureş- Iaşi şi dezvoltarea drumurilor ce leagă Satu Mare de Oradea şi Arad de Timişoara în drumuri expres sunt obiective prioritare. Este importantă,  totodată, construirea infrastructurii de drumuri şi a centurii de ocolire a oraşelor mici şi mijlocii.
  • Modernizarea liniei ferate Braşov – Târgu Mureş şi construirea unor centre logistice şi elaborarea sistemului de transport feroviar de marfă pe această rută;
  • Construirea unui aeroport lângă oraşul Braşov;