Transport

Angajamente guvernamentale

1. GUVERNUL VICTOR PONTA: PSD, PNL, PC

7 mai 2012 – Prezent

Mai mult
  • Finalizarea la timp a investițiilor și absorția fondurilor europene destinate infrastructurii.
  • Stabilirea unor indicatori de performanță pentru companiile de stat de sub autoritatea Ministerului Transporturilor
  • Reorganizarea, restructurarea și relansarea companiilor naționale de transporturi cu capital de stat (privatizare, management privat, vanzarea pachetelor majoritare de acțiuni)
  • Îmbunătățirea legislației în domeniu pentru atragerea de capital privat. Revizuirea condițiilor de desfășurare a licitațiilor.
  • Finalizarea autostrăzilor în lucru și demararea altor construcții și concesionarea proiectelor aferente.
  • Reanalizarea proiectului de privatizare a CFR Marfă; finalizarea reabilitării liniilor ferate pe unele tronsoane ale liniei Bucureşti-Constanţa; realizarea centurii feroviare a municipiului București; gândirea unui proiect de alocare de subvenții pentru transportul feroviar de călători; lărgirea rețelei de linii de metrou.
  • Finalizarea lucrărilor de infrastructură navală (podul peste Canalul Dunăre-Marea Neagră); dezvoltarea porturilor dunărene ca noduri de transport.
  • Dezvoltarea aeroportului Henri Coandă București.

2. GUVERNUL MIHAI RĂZVAN UNGUREANU: PDL, UDMR, UNPR

9 februarie 2012 – 27 aprilie 2012

Mai mult
  • Inaugurarea a 200 km de autostradă continuarea și demararea lucrărilor pentru alți 100 km autostrăzi;
  • începerea lucrărilor pentru modernizarea a 200km de cale ferată pe Coridorul 4;
  • privatizarea a 50%+1 a CFR Marfă până la sfârșitul anului 2012;
  • vânzarea la bursă a 20% acțiuni TAROM;
  • finalizarea terminalului Plecări de la  Aeroportului Henri Coandă;
  • punerea în funcțiune a Centurii ferovire a municipiului București;
  • realizarea licitației pentru lucrările la 2 noi Magistrale de metrou (6 & 7)

3. GUVERNUL EMIL BOC II: PDL, UDMR, UNPR

23 decembrie 2009 – 9 februarie 2012

Mai mult
  • Construirea a 787 de kilometri de autostradă până în 2012 şi începerea lucrărilor la alte patrui autostrăzi (Ploieşti-Focşani,  Focşani – Săbăoani, Târgu Mureş-Iaşi şi  Bucureşti-Craiova Lugoj-Calafat);
  • refacerea a 4.000 de km de drumuri naționale;
  • realizarea până la finalul anului 2012 a programului naţional de variante ocolitoare – 683 de km;
  • modernizarea a 21 de gări din mari municipii și reconstrucţia Gării de Nord;
  • finalizarea modernizării liniilor de cale ferată pe tronsoanele Bucureşti-Constanţa,  Câmpina – Braşov,  Curtici – Braşov şi Giurgiu-Bucureşti-Suceava-Vadu Siret;
  • începerea lucrărilor la linia 5 de metrou, finalizarea tronsonului Ghencea-Eroilor până în 2012 ;
  • dezvoltarea infrastructurii portuare; construirea unui pod peste Canalul Dunare-Marea Neagra în zona Agigea;
  • îmbunătățirea infrastructurii aeroportuare.

4. GUVERNUL EMIL BOC I: PDL, PSD-PC

22 decembrie 2008 – 1 octombrie 2009

Mai mult
  • Înființarea Companiei Naționale de Autostrăzi  și a Companiei Naționale de Drumuri pentru buna întreținere a infrastructurii de transport rutier;
  • construirea a 1100 de kilometri de autostradă până în 2012 şi începerea din 2012 a lucrărilor la alte cinci autostrăzi (Ploieşti-Focşani,  Focşani – Săbăoani,  Târgu Mureş-Iaşi, Bucureşti-Craiova şi Lugoj-Calafat);
  • adaptarea legislației privind licitațiile și concesionarea lucrărilor la infrastructura rutieră;
  • adaptarea fiscalității pe infrastructură rutieră; refacerea a 5.000 de km de drumuri naționale şi a 10.000 de km de drumuri judeţene;
  • realizarea Programului Naţional Centuri Ocolitoare pentru 48 de muncipii;  Înființarea Biroului Național de Siguranță Rutieră;
  • modernizarea liniilor de cale ferată pe  tronsoanele Bucureşti-Constanţa,  Câmpina – Braşov,  Curtici – Braşov şi Giurgiu-Bucureşti- Suceava-Vadu Siret;
  • reabilitarea a 8 gări din marile municipii și reconstrucţia Gării de Nord;
  • începerea lucrărilor la linia 5 de metrou, finalizarea tronsonului Ghencea-Eroilor până în 2012;
  • asigurarea subvențiilor pentru transportul public de călători conform normelor europene;
  • construirea unui pod peste Canalul Dunare-Marea Neagra în zona Agigea;
  • dezvoltarea infrastructurii portuare;
  • îmbunătățirea infrastructurii aeroportuare.