Redirecţioneză 2% din impozitul pe veniturile tale către Median Research Centre (MRC) şi către proiectele sale (Open Politics, Parlament Transparent, Less Hate More Speech, Media Resource, Less Hate, More Speech – Tinerii se implică!) şi vei primi înapoi suportul necesar să îţi formezi propriile opinii şi argumente despre probleme importante pentru tine!

Pentru donații directe, poți folosi contul în lei al Fundației Median Research Centre, deschis la Raiffeisen Bank Agenția Calea Dorobanți: RO93 RZBR 0000 0600 1633 8757.

 

Chestiunile esenţiale pentru cetăţeni, soluţiile de politici publice şi ilustrarea echilibrată și documentată a tuturor aspectelor legate de dezbaterile actuale reprezintă centrul activităţii noastre. Vrem să continuăm să îţi dăm instrumente clare şi simple prin care să înţelegi care e de fapt miza acţiunilor guvernanţilor.

Încă din 2008, MRC a dezvoltat un instrument important în evaluarea votului cetăţeanului: TestVot – unica aplicaţie de gen disponibilă la toate alegerile, din 2008 şi până în prezent.

În 2013 am lansat platforma de discuții, unde am invitat experții să aducă argumente pro și contra pe subiecte ca exploatarea gazelor de șist în România și revocarea mandatelor parlamentarilor români. La rândul lor cititorii noștri au putut vota pe site pro sau contra, în urma informațiilor primite din analizele și argumentele specialiștilor.

Iar în 2014 am lansat o altă aplicație online, extrem de utilizată în marile democrații ale lumii. Acesta ajută cetățenii să înțeleagă și să evalueze cât mai limpede actvitatea aleșilor din Parlamentul României, cel mai important for politic al țării: Parlament Transparent.

Cu ocazia alegerilor prezidențiale din 2014 echipa noastră de cercetători, români și străini, a realizat o ampla analiză asupra „misterului” voturilor pe listele suplimentare și ce efect real au avut acestea în deznodământul alegerilor.

În 2015 am dezvoltat mai multe proiecte vizibile și de impact:

  • Less Hate, More Speech: proiectul de cercetare care încearcă să găsească situațiile în care se poate reduce discursul instigator la ură mai ales în mediul online, prin implementarea, printre altele, a unui sistem de moderare a comentariilor online pe mai multe site-uri din România. Proiectul a fost lansat oficial în cadrul celui mai mare festival de digital din sud-estul Europei, IceeFest.
  • Media Resource: proiectul folosește expertiza ONG-urilor și impactul achetelor jurnalistice pentru promovarea colaborării între media și ONG-uri. În cadrul proiectului au fost realizate 47 de reportaje, investigații și interviuri, în care a fost folosită expertiza a 11 ONG-uri prin vocea a 13 experți. Tot în cadrul proiectului a fost lansată o bază de date cu expertiza ONG-urilor pentru a facilita accesul jurnaliștilor la aceștia.
  • Less Hate, More Speech – Tinerii se implică!: 40 de tineri între 12 și 17 ani, din 10 școli și licee din țară au participat la mai multe workshopu-uri și la o Olimpiadă unde au învățat cum să identifice și să combată hate speech-ul, atât în mediul online, cât și în cel offline.

În plus, în urma neliniștii publice de la finalul anului trecut, MRC a militat pentru un proces participativ real în care să fie consultați cetățenii și informați în același timp despre opțiunile existente și a organizat un eveniment la care au participat doi profesori de reume internațional, David Farrell și Alan Renwick și care au povestit cum se fac astel de consultări bine gândite în Irlanda și în alte tări europene.

De la începutul lui 2016 am produs mai multe rapoarte ample despre situația televiziunii publice naționale și am lansat raportul european despre pluralismul în media (MPM) unde România apare pentru prima dată, iar analiza pe țara noastră a fost realizată de MRC.

Mai mult, ne dorim să aducem informații relevante, argumentate într-un format ușor de înțeles, de aceea, am realizat mai multe video-infografice pe teme de actualitate, cum ar fi criza migranților, situația autostrăzilor din România în comparație cu Europa, migrația parlamentarilor de la un partid la altul, sau stadiul de defrișări la care s-a ajuns în Pădurea Băneasa.

În plus, în următorii ani, vom continua să dezvoltam proiecte și să oferim serii de analize şi rapoarte pe trei zone de interes majore: politici sociale, mass media şi design instituţional. Pe toate le vom împartăşi cu tine.

Dacă ți se pare important sau interesant ce facem noi, te rugam să redirecționezi 2% către MRC. Poți printa una din cele două formulare de mai jos, direct cu datele noastre fiscale:

formularul 230 (pentru cei cu venituri din salarii)

formularul 200 (pentru cei cu venituri din alte surse)

 

Îți mulţumim!
Echipa Median Research Centre